The Case for Copyright Reform

 "The Case for Copyright Reform" toob huvitavad lahendused, mis on toodud all pool [1]:

  • Moral Rights Unchanged
  • Free Non-Commercial Sharing
  • 20 Years Of Commercial Monopoly
  • Registration After 5 Years
  • Free Sampling
  • A Ban on DRM
Minu arvates, need palju nendest lahendusest kõla mõistlik ja loogiline ning mina olen nendega nõus. Siin artiklis tahan arutleda mõned neendest, millega mina 100% nõus ja selgetada miks.

"Moral Rights Unchanged" ehk "moraalsed õigused muutmata", minu arvates see on loogiline ning inimkond peab algautori teada ning mitte unustada tema nimi, see on nagu inimkonna pärand ning keegi ei autorit ära unustama.

"Free Non-Commercial Sharing" ehk "tasuta mitteäriline jagamine" - siin on tegelikult 2 küljed, ühel pool inimesed kes tahavad torrenti kasutusel jagada mingi sisu ning teine pool kes looja mis tahab rohkem raha oma intelektuualse toode eest teenida. Loomulikult peer-to-peer jafamine töötas päris palju aega ning keegi selle eest ei karistanud, praegu hakkati need kõik kanaalid kinni panema ning mõnes riikis jagajad karistada. Minu arvates tasuta mitteäriline jagamine on hea sest võib filmid ja teised asjad jagada ilma mingi probleemi, aga kui mina olen teisel pool kes seda müüb, siis loomulikult mina ei ole nõus, et keegi hakkab piraat koopiat jagada. Minu arvates, siin on rohkem kuidas jagajad trahvide eest hoida ning mina isiklikult ei ole nõus, et mingis riikis karistatakse, et mingi inimene kasutab torrenti ning jagab teistega mingi litsenseritud toodet.




20 Years Of Commercial Monopoly ehk "20 aastat kommertsmonopoli" ja "Registration After 5 Years" ehk "Registreerimine pärast 5 aastat", minu arvates teed kaks põhimõttet on hea, et mingi aega pärast mingi toode saab olla inimkonda pärand nagu Motzardi muusika või Tolstoi raamatud, keegi ei maksa nende järeltulijale raha, kui mingi koopia ilmub, see on inimkonna pärand ning mingi hetk mingi intelektuaal toode võib olla inimkonna pärand.

Kokkuvõtteks, tahaks öelda, et tegelikult on hea et mingid muusika, kirjanduse või teine intelektuaalne toode oleks inimpärand ning iga inimene võiks seda kasutada ilma mingi piirandud, loomuikult mitte selle jaoks, et raha tennida vaid lihtsalt, et oma silmaringi laendama. Minu arvates  "The Case for Copyright Reform" toetab seda ning isikliult mina olen sellega nõus.

[1]The Case for Copyright Reform

Comments

Popular posts from this blog

Facebook ja teised sotsialvõrgud söövad sinu privaatsus. Privaatne sotsialvõrgustik võib lahendada seda.

IT-turvarisk:Social engineering

Kuidas eristada "proffi" sama eriala "käsitöölisest"?