Kuidas eristada "proffi" sama eriala "käsitöölisest"?

Proffi kes ta on? Mis eristab "proffi" sama eriala "käsitöölisest?

Mõned mõtlevad, et proffi on inimene kellel on mingi töökogemus, ülikooli tunnistus või mingi sertifikaat. Loomulikult, see annab mingid teadmised, aga see ei anna professionaalsus kohe kätte. Oma artiklis natukene hiljem selgetan, miks see on nii.

On olemas mõte, et professional on inimene, kes veetis 10000 tundi midagi tehes. Olen nõus ainult sellega, et kui inimene veetis 10000 tundi programmerimises, siis ta ikka saab mingi kogemus, aga kuidas me võime hinnata selle aega? Kas ta kirjutas 10000 minigi "hello world" või lihtsad CRUD operatsionid admebaasis, kas võib öelda, et ta on proffi? Jah, küll, aga mingi väga kitsas mõttes. Minu arvates, see võib arvestada kogemuse eest ainult siis kui need 10000 tunni oli viidud mittekülgse tööl. Aga minu arvates, see ei öelda, et inimene on proffi mingi inseneeri erialal. Kokkuvõtteks, tahan öelda, et aastate või tunnite arv ei anna mingi professionaalsus insenerile. 




Te küsite siis kes on minu mõttes on proffi? Tegelikult see on võib eristada. 

Oma inseneeri karjääris olen kokku puutanud palju mitte professionaalse ja ebaeetiliselt käitumisega väga tihti, mõnikord see oli inimesed kellel on töökogemus rohkem, kui mul, aga proffi need niimetada on raske. Tahan jagada oma mõtted keda mina isiklikult mõista nagu proffi, räägin natukene üldiselt ja proovin mitte keskenduda mingi it eriala peal, aga üldiselt inseneeri eriala peal.

Minu arvates, üks omadus, mis eristab proffi käsitöölisest on võime mõelda laiemalt mingi tehnilise lahenduses, arvestada kogu süsteemi mitte tema väike tükk. Arvestada erinevad eripärad ning leida sobiv lahendus antud ülesanne jaoks. Loomulikult, keskendumine mingi konkreetse asja peal on ka vaja proffi jaoks, aga see toimub ainult pärast, kui ta vaadas üldiselt süsteemi ja inimese nõudlust.

Järgmine asi, mis eristab proffi. Proffi teab oma piirid ja kui tunneb, et ta ei ole 100% kindel, kuidas teha siis ta ei karda küsida teisel spetsialistidel nõu. Olen ise kokku puutanud sellega, et nii nimetatud "käsitööline" arvab, et tema lahendus on parem. IT maailmas mõnikord see ilmub, et inimene pakkub kasutada mingi programmerimiskeel või tekk iga probleemi lahendamiseks, sest ta on nii harjunud, Proffi ei karda kasutada mingi uus asi, mis on selle probleemi lahendamiseks sobib rohkem. Ei mõjuta kas see on mingi programmerimises keel, uus lähenemine või midagi muud.

Oma artiklis mina ei hakka rääkida eetikast, kompetentsist ja teisest asjadest, mis on minu mõttes in proffi peab jäälgima vaikimisi. Käitumine ja suhtlemine on proffi jaoks väga tähtis ning ta peab jälgima hea tavad mitte ainult tehnilise poolt vaid ka antud seltkonna reeglid.

Üks asi, mis proffi eristab käsitöölises ka seda, et ta mõisab mingid fundamentaalsed asjad, mille peal baseerub mingi valkond. Ise oma kogemusega, otsustasin minna IT valkonna õppida ainult selle tõttu, et mul oli mingid teadmised lüngad ning tahtisin, et ülikool näitas mulle mingi tee kuidas mina võin need lünga täita. Loomulikult, antud probleem võib lahendada kasutades mingi teine lähenemine, aga minu arvates see oli parem minu isiklikult.

Kokkuvõtteks, tahan öelda, et proffi on mitte külgne inimene ta teab oma valkond ja teised ka. Ta teab, kuidas uut asjad õpida ja teab kuidas oma olemasolevat teadmised jagada. Ta ei karda küsida. Ta ei karda õppima, ta ei karda õppetama.



Comments

Popular posts from this blog

Facebook ja teised sotsialvõrgud söövad sinu privaatsus. Privaatne sotsialvõrgustik võib lahendada seda.

IT-turvarisk:Social engineering